6 november, 2017 Nathalie

Förbättra din rörlighet

nathalie berglind fys mindre

Se till att ge dig tid att underhålla din rörlighet under årets mörka månader. Här kommer tre bra övningar som hjälper dig att fixa uppställningen, öka rotationen och rörligheten i framförallt bröstrygg och höfter.

Rörlighetsövning 1:  A-frame stretch
Ställ dig i golfuppställning och fäll från höften så att du kan sätta vänster armbåge på vänster knä och vänster hand på höger knä. Rotera upp höger arm mot taket. Upprepa åt andra hållet.

Rörlighetsövning 2: Big lunges
Stå i en armhävningsposition, sätt höger fot jämte höger hand. För höften mot marken. Sträck höger hand upp mot taket och andas ut. Tänk på att inte låta höger knä röra sig i sidled

Rörlighetsövning 3: Squat to stand
Sätt hälen lite bredare än höften, tårna är lätt utåtroterade, placera händerna under tårna. Böj på knäna och pressa dem utåt med hjälp av armbågarna. Lyft upp bröstet och pressa ner skulderbladen. Viktigt att hälen är i golvet hela tiden. Lyft upp höften och sträck ut baksida lår. Upprepa rörelsen.

Tagged: , ,